Vigtigt at være online
Markedsføring har altid været vigtig for en virksomhed, og ved at præsentere
sine produkter/services på internettet, giver man kunderne let adgang til ens
virksomhed. Benytter man endvidere internettet i sin øvrige markedsføring,
får man hurtigt sit budskab ud til flere personer, og det vil derfor blive lettere
at opnå kontakt med potentielle kunder.
Ingen stor investering
Det er en gammel skrøne, at der skal en stor investering til, for at komme på internettet.
En mindre virksomhed kan typisk få udviklet en professionel hjemmeside for under
halvdelen af, hvad der i øjeblikket bruges på annoncering i diverse aviser, blade og lokalradio.
Forskellen er, at en hjemmeside vil eksistere lige så længe virksomheden
ønsker det, hvorimod førnævnte annoncerings metoder kun er tilgængelige
i en ganske kort periode.
Selvfølgelig skal man stadig annoncere i andre medier ved siden af, men ved at bruge
disse medier som en henvisning til sin hjemmeside, kan man på længere sigt begrænse denne
annoncering betydeligt. Hvis man sørger for at ens hjemmeside løbende bliver opdateret,
f.eks. med ugentlige tilbud, vil man hurtigt opdage at mange besøgende kommer igen uge
efter uge. Det vil derfor være muligt at skære ned på andre annoncerings
omkostninger, og stadig få sit budskab ud til samme antal personer.
Vores målgruppe er ikke på nettet
Det er næsten ligegyldigt hvilken målgruppe jeres produkter/services henvender
sig til, så er de med stor sandsynlighed på internettet, eller vil komme det
i nær fremtid. Mange tror for eksempel, at ældre mennesker slet ikke bruger internettet,
men flere undersøgelser viser, at adskillige ældre personer forlængst har taget
internettet til sig, og flere er stærkt på vej. Se nærmere på oversigten hos
Danmarks Statistik.
Skulle man være så uheldig, at ens målgruppe ikke er repræsenteret
så stærkt på internettet, så vil diverse konkurrenter garanteret
også tøve, hvilket giver din virksomhed chancen for at være først.
Dette er den absolutte bedste reklame man kan tænke sig, hvis det vel og mærke bliver
markedsført korrekt.
I sidste ende kan man sige, at flere fra ens målgruppe næppe vil tilslutte sig
internettet, medmindre der kommer flere produkter/services der har deres interesse.
|