MR WebDesign's logo - Klik for at vende tilbage til forsiden

Markedsføring:

Vigtigt at være online

Bannerannoncer

Internet som reklame

Nemt at finde

 

Teknikken bag:

En ordentlig kode

Brugervenlighed

Database integration

Mobil/WAP udvikling

 

Nyttig information:

Vores referencer

Kontakt os

 

Forside

Stiplet linie

Internettet som reklame

Mange anser internettet for udelukkende at være et reklame medie, men hvis man kun benytter sin hjemmeside som en alternativ tryksag, går det hurtigt galt. Internettet er meget mere end reklame, det er den direkte vej for kunderne, hvor de kan læse om virksomhedens produkter, 24 timer i døgnet 7 dage om ugen.

Internettet bør anvendes seriøst

Der er desværre mange virksomheder, der stadig ikke tager internettet seriøst. Mange sætter f.eks. en af deres, i forvejen travle, medarbejdere til at opbygge og vedligeholde hjemmesiden. Problemet med dette er, at de færreste har erfaring nok til at klare en sådan opgave.

Man kan ikke forlange, at den travle medarbejder også har tid til at sætte sig ind i, hvordan de forskellige søgemaskiner indekserer sider, hvorfor de forskellige browsere og platforme ikke viser siden korrekt, eller hvordan det nu lige er at man optimerer grafikken bedst muligt. Det kræver ikke blot de rette værktøjer, men også i høj grad en stor erfaring, og baggrundsviden om internettet.

Virksomhedens hjemmeside bør anses for at være mindst lige så vigtig, som diverse brochurer og andet salgsmateriale.

Det er ikke en tryksag

Internettet har mange fordele i forhold til en tryksag, og bør derfor også behandles anderledes. Det er f.eks. langt nemmere, og billigere, at opdatere en hjemmeside, end det er at få trykt, og udsendt, nye brochurer. Derfor bør en hjemmeside altid være opdateret med de nyeste relevante oplysninger, så som nye produkter, tilbud o.l.

Hvis hjemmesiden løbende holdes opdateret, vil man på længere sigt få flere trofaste besøgende, der jævnligt kigger forbi.

Markedsføring via internettet

Internettet har større magt, end de fleste går og regner med. For at sætte dette lidt i perspektiv, kan vi se tilbage på udviklingen. Det tog radioen 40 år at nå ud til 10 millioner brugere, for tv'et tog det kun 15 år at nå samme antal brugere, men i den spæde begyndelse af internettet tog det ikke mere end 3 år for Netscape. I midten af 90'erne tog det under 1 år for en internetservice som Hotmail, at nå 10 millioner brugere. Det siger lidt om internettets størrelse på verdensplan.

Der findes mange muligheder, når det kommer til markedsføring på internettet. Til at starte med bør hjemmesiden naturligvis være nem at finde, derudover kan man reklamere flere forskellige steder, bl.a. med bannerannoncer, der kan sammenlignes lidt med avis-annoncer. Desuden bør man sørge for at internetadressen fremgår i trykte annoncer og brochurer, så nuværende, og kommende, kunder bliver klar over, at virksomheden har en hjemmeside.

Stiplet linie
Vidste du at

Man bør stadig være opmærksom på de mange problemer, der er forbundet med brugen af rammer.

-> Brug ikke rammer
-> Oversigt


Eksterne link

Der er i øjeblikket ingen eksterne links på denne side.