MR WebDesign's logo - Klik for at vende tilbage til forsiden

Markedsføring:

Vigtigt at være online

Bannerannoncer

Internet som reklame

Nemt at finde

 

Teknikken bag:

En ordentlig kode

Brugervenlighed

Database integration

Mobil/WAP udvikling

 

Nyttig information:

Vores referencer

Kontakt os

 

Forside

Stiplet linie

Bannerannoncer

Mange hjemmesider får deres primære indtjening ved hjælp af annoncer på siden, og disse annoncer består typisk af bannerannoncer. Vi har god erfaring med udvikling af professionelle bannere, og er gerne behjælpelige med alt fra små "sponsor-knapper" til almindelige bannere.

Udvikling af annoncen

Opbygning af bannerannoncer

En bannerannonce kan laves på mange forskellige måder, både med og uden animation. Som med al anden grafik er det vigtigt, at et banner ikke fylder alverden i filstørrelse, så det er hurtigt at hente. Ligeledes er der nogle sider der har specielle krav, f.eks. at animationen maks. må køre i et bestemt antal sekunder.

Størrelsen på et banner kan også være forskellig fra side til side, afhængig af hvordan annoncerne bliver placeret. Det mest normale er dog en størrelse på 250x60 pixel eller 468x60 pixel.

Formålet med reklamebannere

En bannerannonce kan passende sammenlignes med en annonce i avisen. Annoncen fortæller lidt om produkterne, og henviser samtidig til mere information, ved at linke til annoncørens internetside. Det betyder at den besøgende kan klikke på annoncen, og derved gå direkte til din hjemmeside.

Normalt bliver man opkrævet et mindre beløb for hver gang der bliver klikket på annoncen, hvilket betyder at man er sikker på at få valuta for pengene. Prisen for et klik afhænger meget af, hvor annoncen placeres, og det kan derfor godt betale sig at sprede annoncen ud over flere forskellige mindre sider, fremfor kun at reklamere på én af de større hjemmesider.

Strategisk placering

Det er vigtigt at placere en bannerannonce på så mange relevante sider som muligt, selvfølgelig uden at overskride budgettet. Vi er naturligvis behjælpelige med at finde de mest relevante hjemmesider, så annonceringen rammer plet i den rette målgruppe.

Stiplet linie
Vidste du at

Man bør stadig være opmærksom på de mange problemer, der er forbundet med brugen af rammer.

-> Brug ikke rammer
-> Oversigt


Eksterne link

Der er i øjeblikket ingen eksterne links på denne side.