Bannerannoncer
Mange hjemmesider får deres primære indtjening ved hjælp af annoncer på
siden, og disse annoncer består typisk af bannerannoncer. Vi har god erfaring
med udvikling af professionelle bannere, og er gerne behjælpelige med alt fra
små "sponsor-knapper" til almindelige bannere.
Udvikling af annoncen
En bannerannonce kan laves på mange forskellige måder, både med
og uden animation.
Som med al anden grafik er det vigtigt, at et banner ikke fylder alverden i
filstørrelse, så det er hurtigt at hente. Ligeledes er der nogle
sider der har specielle krav, f.eks. at animationen maks. må køre
i et bestemt antal sekunder.
Størrelsen på et banner kan også være forskellig fra side til side,
afhængig af hvordan annoncerne bliver placeret. Det mest normale er dog en
størrelse på 250x60 pixel eller 468x60 pixel.
Formålet med reklamebannere
En bannerannonce kan passende sammenlignes med en annonce i avisen. Annoncen
fortæller lidt om produkterne, og henviser samtidig til mere information,
ved at linke til annoncørens internetside. Det betyder at den besøgende kan
klikke på annoncen, og derved gå direkte til din hjemmeside.
Normalt bliver man opkrævet et mindre beløb for hver gang der bliver klikket
på annoncen, hvilket betyder at man er sikker på at få valuta for pengene.
Prisen for et klik afhænger meget af, hvor annoncen placeres, og det kan
derfor godt betale sig at sprede annoncen ud over flere forskellige mindre
sider, fremfor kun at reklamere på én af de større hjemmesider.
Strategisk placering
Det er vigtigt at placere en bannerannonce på så mange relevante sider som
muligt, selvfølgelig uden at overskride budgettet. Vi er naturligvis
behjælpelige med at finde de mest relevante hjemmesider, så annonceringen
rammer plet i den rette målgruppe.
|